Home Blog De ce am renunțat la Netflix

3 lucruri bune pe care le-am făcut în perioada asta

De ce am renunțat la Netflix la 1 aprilieLa începutul lui martie, am fost într-o vacanță.

Începuseră problemele legate de pandemie, dar în acel moment România era încă liniștită.

Iar Iordania, țara în care m-am dus, nu avea încă nicio persoană infectată. Faină vacanță, una dintre cele mai frumoase țări în care am fost vreodată.

Când m-am întors, lucrurile se complicaseră.

Prin urmare, am luat mai rapid câteva măsuri importante pe care le gândeam de ceva timp, dar nu le pusesem în aplicare.

Primul lucru bun – am mărit prețurile ghidurilor mele cu procente cuprinse între 20-50%

Ghidurile mele nu sunt măști sau dezinfectant sau alt produs cu mare căutare în timpul pandemiei.

Sigur, informațiile din ele te feresc de anumiți „viruși”.

Sau te vindecă de anumite apucături care duc la un soi de nefericire frecventă printre bărbați.

Dar nu sunt lucruri fără de care cineva să nu poată trăi.

Totuși, atunci când am anunțat mărirea prețurilor, am primit și reacții ale celor nemulțumiți. Mi-am dat seama că-s nemulțumiți mai ales din preocuparea lor legată de falimentul meu iminent.

În fine, de ce-am mărit prețurile când toată lumea vorbea despre o iminentă criză?

Din două mari motive – primul ține de faptul că aceste ghiduri oferă mai mult decât plătește cineva pentru ele. Prin urmare, am vrut să repar parțial această nedreptate.

Dincolo de asta, modelul meu de marketing este un pic diferit. Nu fac vreodată reduceri de preț, nu sărbătoresc Black Friday, nu ofer discount pentru cumpărarea mai multor ghiduri deodată.

De 15 ani, lucrurile sunt simple: prețul se modifică doar în sus. Așa că atunci când cumperi, sigur cumperi la cel mai mic preț pe care ghidurile în cauză îl vor avea vreodată.

Nu te trezești a doua zi că ceea ce ai luat tu cu 10 lei, acum costă 5 lei.

Al doilea lucru bun – am renunțat la Netflix începând cu 1 aprilie

La jumătatea lui martie a început starea de urgență, așa că-n toată România a crescut major consumul de Netflix.

De ce?

Pentru că Netflix e una dintre cele mai leneșe și plăcute forme de-a-ți consuma timpul.

Și pentru că Netflixul poate fi o formă de escapism eficientă când nu vrei să te confrunți cu lucrurile care nu-ți plac sau de care n-ai chef.

De asemenea, am luat în calcul un principiu deștept care spune că nu tot ceea ce face majoritatea este inteligent.

Am îngroșat de suficiente ori rândurile unei majorități proaste în tot felul de situații, așa că vorbesc din experiență.

De asta, încerc pe cât posibil să fiu prost sau deștept mai ales pe cont propriu.

Deci am renunțat la Netflix în toată această perioadă.

De ce de la 1 aprilie?

Pentru că atunci s-a încheiat ciclul de abonament, dar renunțarea mea efectivă s-a produs cu vreo câteva zile înainte.

De ce-ți spun asta?

Pentru a-ți reaminti că nu trebuie să aștepți o dată „rotundă” ca să faci ceva.

Nu trebuie să fie de luni, de la 1 ale lunii, din prima zi a anului viitor etc.

De multe ori, acum este cel mai bun moment să începi.

Apropo de începuturi, tot de pe atunci am început să postez foarte rar pe Facebook.

Înainte, postam rar.

Acum am făcut-o foarte rar.

Adevărul este că dacă nu am ceva de promovat, nu stau pe Facebook.

N-am de ce.

În fine, n-am avut meciuri la care să mă uit.

Așa că brusc m-am trezit cu mai mult timp adunat la un loc…

Al treilea lucru bun –  ghiduri noi și site-uri refăcute

Pentru că nu m-am mai uitat la Netflix, pentru că nu am pierdut timp pe Facebook, pentru că n-am avut meciuri la care să mă uit, am început să scriu ceva mai mult.

Adică să am timp de lucrurile pentru care nu mai aveam timp.

Pentru început, am refăcut un ghid care avea nevoie de o ediția a II-a – Stai drept!.

Apoi, am scris un ghid nou pentru bărbați – Strașnic.

Apoi, am avut timp să refac Fii femeie! și am avut grijă ca și acest site să aibă un ghid nou. Aici nu meritul meu se reduce doar la convingerea autoarei și cam atât.

Apoi, am refăcut site-ul Un mail pe zi și am scris un ghid nou dedicat vânzărilor prin email marketing.

Apropo de asta, lansările celor două ghiduri asociate Fii bărbat! au însemnat peste 80 email-uri scrise de-a lungul a 25 zile și trimise listei de abonați.

Plus o grămadă de chestii tehnice legate de platformele de email marketing și de alte chestii care nu se văd, dar pe care le simt atunci când trag linie.

Am muncit mai mult decât de obicei?

Da.

Totuși, efortul pe care-l faci atunci când nu te lași distras de tot felul de distracții pare ceva mai mic.

Și mai plăcut.

Și mai profitabil.

Și mai…

Atât, nu mai îmi vine altceva-n minte în afară de-a-ți recomand să-ți iei ghidul Sfarmă Piatră la prețul său neschimbat:

Sfarmă Piatră – Transformarea

PS: asta înseamnă că nu mă voi mai uita vreodată la Netflix?

Nu, asta înseamnă că am preferat să folosesc timpul altfel în această perioadă.

Mi s-a părut o oportunitate extraordinară pentru majoritatea oamenilor să facă ceea ce aveau impresia că nu pot face.

Sau ceea ce chiar nu aveau cum să facă într-o perioadă obișnuită.

Abonează-te prin email și primești ponturi la care doar abonații au acces! Trimit mail-uri zilnic. Fără SPAM, fără prostii.


Următorul articol:

Articolul anterior: