Mergi la conținut

Marea dezombificare - metoda de evadare din lumea adicțiilor digitale

Ghidul Cum să omori un Social Media Zombie (SMZ) - metoda de evadare din lumea adicțiilor digitale.

Un Social Media Zombie sau un SMZ este o persoană care renunță la bucăți uriașe din viața reală pentru a "exista" în mediul virtual - Facebook, Instagram, TikTok, Twitter, chiar YouTube etc.

Un adevărat mort viu din perspectiva conectării cu realitatea.

De cele mai multe ori, existența unui SMZ în mediul virtual este redusă la consumul nemestecat, scrollat a ceea ce produc alții.

Capacitatea sa de-a discerne între ceea ce e folositor și ceea ce doar îi fură atenția și energia nervoasă este redusă spre zero.

De aici și senzația că niciodată nu se satură de ceea ce consumă și dorința de-a primi iar și iar "noutăți".

În fapt, SZM-ul nu folosește tehnologiile / rețelele, ci acestea îl folosesc pe el cu ajutorul algoritmilor special creați să-l plimbe-n în lesă printre rafturile cu conținut.

Orice SMZ crede că de fapt are gusturi fine când vine vorba de rețelele sociale

În ciuda faptului că un SMZ ajunge în timp să-și piardă din spiritul critic și să înghită aproape orice rețelelor sociale îi livrează, el poate fi încă super convins că de fapt are standarde și gusturi fine.

Posibil ca-n realitate asta să fie adevărat, dar în mediul virtual se minte singur.

Această impresie falsă este dată mai ales de expunerea sa continuă la conținut care-i produce plăcere / îl distrează.

De aici și credința că-n spatele întregii situații trebuie să fie un fel de merit personal - "mă distrez pentru că mă pricep să caut ce-mi place" sau "am descoperit acest filmuleț super amuzant pentru că mă pricep să găsesc lucruri interesante pe net".

Această aroganță ușor inconștientă este profitabilă exact pentru cei care-l țin de fapt în lesă pe SZM și-l plimbă printre rafturile virtuale cu conținut în funcție de strategii bine puse la punct.

Asta pentru că rețelele sociale fac bani din controlarea ta online, în timp ce tu te-mbeți cu like-uri, comentarii, dispute, scrollat la nesfârșit după o nouă doză de distracție.

De ce orice SMZ este un sclav al rețelelor sociale

Relația unui SMZ cu rețelele sociale, cu ecranele în general este una de tip adictiv.

De asta orice întrerupere a "flow"-ului obișnuit de utilizare a ecranelor produce tot felul de reacții nervoase într-un SMZ.

Uneori, e vorba de reacții de tip adolescentin, cu supărări, reproșuri adresate celor te-au sabotat și nemulțumiri smiorcăite online.

Alteori, e vorba de reacții ceva mai perverse.

Adică-ți inventezi scuze ca să revii în mediul online și să consumi din nou doza de drog cu care te-ai obișnuit.

De asta, nu e absolut nimic ciudat în faptul că o grămadă de SMZ bântuie prin viața reală exact ca niște zombie din producțiile hollywoodiene.

Doar că-n loc să poftească la sânge sau la creier, caută febril să-și pună telefonul la încărcat sau își freacă degetele de ecran ca niște Gollumi extaziați că în sfârșit și-au regăsit inelul.

Când ești controlat într-o asemenea măsură de ceva, se poate spune clar că ești sclavul acelui ceva.

În cazul de față, e vorba de tehnologii moderne - rețele sociale, servicii de streaming, telefoane inteligente care te fac prostul lor etc.

Iar când scopul acesto tehnologii este să petreci cât mai mult timp în compania lor, să le vinzi ieftin cât mai mult din atenția ta, din energia ta nervoasă, e firesc ca-n viața reală să-ncepi să semeni c-un ratat.

Apropo, ratat nu-nseamnă un individ care nu face nimic în viață.

Ratat înseamnă un individ care are calitățile necesare să facă ceva în viață, dar preferă să-și bată joc de aceste calități de dragul încă unui filmuleț cu pisici jucăușe sau a unei dispute serioase cu alți SMZ pe tema respingerii intrării României în spațul Schengen.

Singurul SMZ pe care-l poți dezombifica

În ciuda faptului că-n spatele tehnologiilor moderne stau investiții uriașe de ordinul miliardelor de dolari și-n ciuda faptului că aceste tehnologii sunt produsul unor minți excepționale care lucrează pentru zombificarea ta, poți să scapi din această capcană.

Poți să te dezombifici.

Poți să omori SMZ-ul din tine.

Poți să schimbi total relația pe care o ai cu rețelele sociale și cu ecranele-n general.

Poți să nu mai fii sclavul algoritmilor care te plimbă pe la târgurile de reclamă ale advertiserilor online.

Poți să redevii uman la modul cel mai concret.

Nu glorificându-ți slăbiciunile, ci glorificându-ți forțele.

Ghidul meu este metoda pe care o ofer clienților cu care lucrez în terapie și doresc să-și rezolve această problemă concretă: "Petrec prea mult timp online și asta îmi afectează viața ca nimic altceva".

Nimic nu se compară cu o problemă clar identificată.

Și nimic nu se compară cu un plan concret de rezolvare a acelei probleme.

Asta îți oferă ghidul Cum să omori un Social Media Zombie.

În ciuda titlului său macabru, de fapt este un ghid care te readuce la viață în viața reală.

Și te scoate din mocirla tâmpă a utilizării fără scop real profitabil a tehnologiilor moderne.

Cum te ajută ghidul meu să te dezombifici

În mare, folosesc 3 elemente esențiale:

  • te ajut să conștientizezi problema la modul cel mai concret. Nu vag, nu de-o manieră "da, știu că ar putea fi o problemă", nu de-o manieră care să-ți permită să aștepți până la 1 ianuarie ca să te apuci de treabă
  • îți arăt exact ce pași trebuie să faci. Sunt doar 3 pași, dar toți 3 sunt importanți pentru că altfel riști să faci ceea ce fac majoritatea celor care încearcă să scape fără succes de adicția față de rețelele sociale / tehnologii.
  • îți arăt ce ai de făcut ca să nu te mai infectezi din nou cu virusul zombificării online. Sunt lucruri simple, dar atât de eficiente încât nu doar că vei avea imunitate, dar inclusiv ceilalți SMZ vor sta la distanță de tine sau vor dori să se dezombifice și ei

Dincolo de acestea, vei găsi ghid următoarele:

  • o explicație pentru folosirea termenului de zombie pentru oamenii care au o problemă adictivă legată de rețele sociale. Nu am folosit întâmplător nici termenul "sclav".
  • de ce folosirea clasică a rețelelor sociale este aproape întotdeauna o formă de sărăcie. Ce fel de sărărcie? Afli din ghid.
  • vei înțelege care sunt marile perversități ale rețelelor sociale în relație cu utilizatorii care se lasă controlați de acestea.
  • descoperi adevărul despre riscul de-a-ți pierde prietenii dacă începi să folosești în mod deștept rețelele sociale sau dacă renunți cu totul la acestea.
  • înțelegi de ce încercarea ta de-a dezombifica va fi aproape sigur sabotată de alți zombie. De ce se vor agăța de tine și de ce vor încerca prin orice mijloace să te convingă că decizia ta este prostească.
  • vei afla care este momentul decisiv când un utilizator obișnuit al rețelelor sociale se transformă într-un Social Media Zombie. E important pentru că așa îți poți da seama că ai fost infectat.
  • care este diferența majoră dintre cei care au devenit SMZ și cei care s-au "născut" SMZ și de ce e importantă această diferență.
  • ce pierzi atunci când ești un SMZ - explicat exact astfel încât să înțelegi concret cât de mare este din perspectivă psihologică și socială rahatul în care te scalzi și cât de rău te vei îneca dacă nu iei măsuri.
  • regulile simple care te feresc de reinfectare și care te ajută să ai contur real în viața reală.
  • exercițiul aproape mistic pe care-l poți face ca să te conectezi la modul concret cu realitatea. E implicat un pic de foc, dar nu e implicat niciun bullshit de tip new age.
  • cum te ajută un pic de lentoare să ții la distanță impulsivitatea specifică celor care trăiesc prea mult online.
  • cum să nu fii penibil precum diverși care au reflexe de tip social media și cred că trebuie să se laude cu orice încercare în care sunt implicați.
  • multe altele care-ți vor folosi și care-ți vor schimba profund modul în care privești și mai ales folosești tehnologiile moderne.

Ce trebuie să știi neapărat înainte să-ți iei acest ghid

Cum să omori un Social Media Zombie (SMZ) este un ghid-metodă.

Adică îți expune o problemă - faptul că-ți irosești viața online și-ți sabotezi inclusiv bucata de viață pe care o mai ai în realitate.

Și îți oferă soluția pentru a rezolva această problemă - adică exact pașii care te vor ajuta să schimbi total relația ta cu social media astfel încât să nu mai fii un zombie, ci un individ care folosește el tehnologiile atunci când acest lucru îl avantajează.

Fără bla-bla, fără pierdere de vreme.

Totul concret.

Totul limpede.

De asemenea, ghidul îți spune și ce ai de făcut ca să nu te infectezi din nou cu virusul zombificării online.

Prin urmare, ia-ți-l acum și treci la treabă:

💡
Atenție: Cum să omori un Social Media Zombie (SMZ) este un produs digital (PDF). Prin urmare, toate vânzările sunt finale și produsul nu poate fi returnat.