De ce te tratează marii comercianți ca pe un copil

În mare, marii comercianți ajung să te trateze ca pe-un copil pentru că mulți dintre noi ne comportăm ca niște copii răzgâiați în tot felul de situații care presupun achiziții.

Uite, ți-l prezint pe Ștefan.

Ștefan și-a luat un laptop acum vreo 5-6 ani și s-a gândit că e cazul să-l schimbe din tot felul de motive obiective.

Sâmbătă, a intrat pe emag, și-a ales o versiune nouă a laptopului vechi și l-a cumpărat. Pentru că Ștefan era nerăbdător să-și primească jucăria, cum sunt de multe ori copiii,  a folosit opțiunea aceea care permite livrarea „când vrei tu”.

A vrut a doua zi dimineață, între 9 și 11, din ce-mi aduc aminte, primul interval posibil pentru livrare.

Primul laptop, prima problemă, prima semi-smiorcăială

L-a primit și a așteptat aproape răbdător primul interval din zi în care avea timp să se ocupe de setare. Când l-a pus la-ncărcat pentru prima pornire, a văzut că lipsea o bucățică din ecran.

Știi cum sunt ochii copiiilor când vine vorba de jucării noi… Adică deși acea lipsă din ecran era cât vârfurile a 3 ace și se afla într-o margine, i-a sărit instant în ochi.

Ștefan a strâns laptop-ul și s-a dus în showroom-ul emag de la Titan să-l schimbe. Nu oricum, ci îmbufnat ca orice puști care voia să se joace și ceva-i stătea-n cale.

Sigur, nu și-a manifestat această îmbufnare la modul clasic, ci doar prin câteva comentarii pasiv agresive din categoria „sigur e nou? Nu a fost resigilat?”.

Omul care a primit returul și care a văzut suficienți indivizi cu astfel de reacții a avut calmul să-i spună ceva din categoria clasică de răspuns – „așa arată la dumneavoastră un resigilat?”.

În fine, era vorba de un „defect din fabricație”. Așa că laptopul cu ecranul ciobit infim a rămas la tipul acela și Ștefan a plecat sus cu asigurarea că poate lua un alt laptop în contul banilor plătiți pentru cel venit defect.

Ca orice copil, s-a bucurat în timp ce urca scările rulante.

Sus, a aflat că nu poate totuși să ia un laptop nou în contul celui vechi pentru că nu a mâncat tot la masă. Ba nu, pentru că a plătit online și banii lui erau suspendați undeva între contul său și contul emag.

După ceva discuții, Ștefan a aflat că ori trebuie să aștepte ca tranzacția să se finalizeze sau să mai dea o comandă plătind din nou suma respectivă pentru laptop.

Al doilea laptop, a doua problemă, a doua semi-smiorcăială

Ideea de-a aștepta e dificilă pentru cei mici, așa că Ștefan a ales să nu aștepte finalizarea tranzacției, ci a mai plasat o comandă online. Sigur pica cu brio testul bezelei.

Tot cu livrare care-ți permitea să primești produsul în intervalul pe care-l dorești.

Același curier a adus în aceeași zi, pe seară, un nou laptop și Ștefan s-a apucat să-l seteze.

Nicio problemă cu ecranul, o problemă însă în alte două privințe: în primul rând, la pornire, pe display apărea pentru o secundă un curcubeu. Niște culori amestecate și distorsionate.

În al doilea rând, sistemul de operare se bloca-ntr-un dintre etapele instalării și-ți cerea să dai restart pentru a încerca din nou.

Ștefan a încercat din nou de câteva ori pentru a-și da seama că se află într-o buclă a acestui fenomen.

A doua zi, probabil la fel de îmbufnat ca la primul retur, s-a dus într-un alt showroom emag, cel din Crângași, pentru a lega cumva operațiunea de retur cu celelalte treburi ale zilei. Uneori, copiii devin adulți, astfel că mai au și alte treburi.

În showroom-ul emag din Crângași, Ștefan a stat vreo 40 de minute, poate mai mult, pentru ca omul de la retur să se lămurească dacă poate fi făcut ceva în privința acelei probleme cu instalarea sistemului de operare, pentru a vedea la rândul său afișarea acelor culori distorsionate din momentul pornirii laptop-ului și pentru a șterge contul pe care apucasem să-l fac.

Normal, Ștefan s-a îmbufnat și mai tare, dar a fost politicos și n-a mai aruncat remarci pasiv agresive.

De altfel, omul de la retur i-a explicat că lui nu-i plac laptop-urile de la Apple și a cerut ajutorul firesc al unui coleg care la rândul său a constat că există o problemă de instalare.

În fine, cu asigurarea că pot urca sus, la comenzi, și lua un nou laptop am urcat sus, la comenzi, să iau un nou laptop.

Un tip amabil de la vânzări a făcut toată demersurile pentru a-i permite lui Ștefan ridicarea unui nou produs și chiar a plasat intervalul de livrare ales de acesta pentru că Ștefan era-n starea de adult și putea doar în anumite intervale să primească pachetul.

Ștefan devine adult și începe să vorbească la persoana-ntâi

În ultimul moment însă, a plecat să se consulte cu cineva și s-a întors pentru a-i spune lui Ștefan că banii pe care i-a plătit el online cu cardul sunt undeva între contul său și contul emag, așa că nu poate să-mi dea un nou produs.

Că există varianta de-a aștepta (ca adulții) sau varianta de-a plăti un al 3-lea laptop (precum copiii).

Pentru că avea deja blocată o sumă mare de bani, Ștefan i-a spus că e OK, își vrea doar banii înapoi, că mai vede el dacă-și mai cumpără sau nu respectivul produs.

Uuu, aș zice că Ștefan tocmai a-mplinit 18 ani în acel moment!

În fine, omul i-a spus că va dura câteva zile, că azi e luni, dar marți sau miercuri își va primi banii.

Ieri a fost miercuri, așa că Ștefan a fost sunat entuziasmat de un reprezentat emag dintr-unul dintre showroom-urile pe care le-a vizitat. Omul i-a spus că banii săi sunt acum în contul emag și că poate să-și ia laptop-ul.

Ștefan a spus că se mai gândește pentru că n-a procesat limpede „banii sunt în contul emag”. După ce-a închis și a înțeles ce i s-a spus, a sunat înapoi. Da, banii erau la emag, nu înapoi în contul său, cum vorbise la ultima sa vizită .

Prin urmare, i-a cerut în contul din care s-a făcut plata. Pentru că omul cu care vorbea era vesel și se simțea bine (de ce n-ar fi fost?), chiar l-a întrebat dacă i se pare amuzantă situația. A spus că da. Până la urmă, era amuzantă-n sine dacă nu ți se întâmplă direct.

Adică să plătești pentru două laptop-uri o sumă destul de mare, să nu poți folosi niciunul din vina producătorului și să stai cu banii blocați, cu speranța recuperării în vreo săptămână.

Pentru a-și recupera banii, Ștefan trebuia să facă o vizită personală în showroom, ceea ce era inacceptabil din perspectiva timpului pierdut sau să-ncerce să rezolve prin call center.

Astea au fost variantele oferite, așa că Ștefan a sunat în call center și s-a sfert-smiorcăit că e inacceptabil să nu fi primit deja banii în cont și că e inacceptabil facă o vizită în showroom pentru a recupera bani plătiți online cu cardul.

Tipa cu care a discutat i-a explicat că va încerca ea să urgenteze lucrurile și i-a promis că cineva urmează să-l sune-n cursul zilei repsective pentru a-i lămuri toată situația.

Ștefan a redevenit adult și s-a asigurat că omul cu care a vorbit la telefon înțelege că nemulțumirea sa n-are nicio legătură cu ea, ci cu toată acea interacțiune cu emag.

Sigur, mă gândesc că aude suficiente de-a lungul unei zile și precizarea lui Ștefan nu a avut vreo utilitate, dar totuși așa procedează adulții, țin cont și de ceilalți, nu doar de ei înșiși.

O fi Ștefan adult, dar emag are soluții și pentru asta (vouchere)

Problema este că emag nu m-a sunat, așa că-n dimineața asta, chiar înainte să m-apuc să scriu (în sfârșit nu mai vorbesc despre mine la persoana a 3-a, așa cum fac unii copii), am sunat din nou la emag să văd care-i situația banilor mei.

Am vorbit c-un tip care mi-a explicat că banii sunt suspendați, că trebuie să verifice cei de la contabilitate, că el iese din tură-n jumătate de oră și-ar fi bine să sun un alt coleg care să se ocupe.

Nu știa de ce nu am fost sunat ieri, dar cel mai probabil pentru că s-a așteptat lămurirea situației.

În fine, voi suna un alt coleg care îmi va spune ceva și sunt convins că la un moment dat îmi voi recupera banii. Nu-mi fac griji de genul ăsta.

Amuzant este însă că m-am băgat în toată chestia asta și pentru că am tratat-o precum o situație în care un puști își ia o jucărie.

Sigur, îmi pot imagina cum cineva de la emag vorbește pe la o conferință simandicoasă despre faptul că oamenii nu cumpără produse de la ei, ci experiențe. Pe naiba, aveam nevoie de un laptop și atât. O unealtă importantă, dar nimic altceva.

Altăchestie amuzantă… În timp ce eu încercam să-mi recuperez banii, sistemul automat de premiere al celor de la emag m-anunță că fac parte dintr-0 anumită categorie de clienți, așa că-mi oferă un voucher cu care pot primi până la 30% reduceri pentru tot felul de produse.

Sigur, voucher-ul respectiv e valabil până mâine, când eu nu voi avea încă banii retrimiși în cont.

Aș putea însă să plătesc pentru un al 3-lea laptop, din fondurile proprii, ca să folosesc această reducere, nu?

Glumesc, momentan îmi vreau doar banii.

Foto:  li tzuni

49 Shares

Lasă un comentariu